Mr. Bean får veta att han är adlig, så han besöker sin familj i Skottland.
Mr. Bean och Irma ska på en dagstur till havet. Irma reser lätt, medan han har packat ned nästan allt han äger. När de väl anländer till sin destination blir Mr. Beans bagage förväxlat med någon annans.
Mr. Bean har kraschat in i en hög med gödsel och gör allt för att få sin bil ren igen. Och sig själv och nallen.
Mr. Bean är för lat för att städa sin lägenhet och köper i stället en hushållsrobot. Först gör maskinen ett fantastiskt jobb, men när den av misstag suger upp sin egen fjärrkontroll går ting inte lika smidigt längre.
Tom och Jerry måste lägga sina tvister åt sidan, när Ricks favorit-baseboll försvinner.
Frankenstein förvandlar Tom till en jätte och Tom börjar terrorisera stadens möss tills Jerry van Musling löser allt.
Tom är fångad i en Kattsylvansk godnattsaga och flyr från en ilsken Jabberwock.
En ond cirkusdirektör anställer Tom för att fånga Kattsylvaniens möss.
Scooby-Doo firar sin födelsedag med sina vänner på Chers yacht. Ingenting står i vägen för en lyckad födelsedagsfest utom ett plötsligt uppträdande av Sharkmans.
Tonåringar försvinner mystiskt på en strand och gänget försöker att lösa mysteriumet.
Grizzy och lämlarna bråkar om fjärrkontrollen. Grizzy råkar av misstag få liv i en medeltida rustning.
Under en värmebölja slåss Grizzy och Lemmingarna om kylen, vilket får oväntade konsekvenser.
Fred tog en felaktig sväng och han och hans vänner hamnar i djungeln. Här träffar de Jessica Biel och tillsammans undersöker de kung Salomos gruvor.
Gänget arbetar tillsammans med Joseph Simmons från Run DMC för att ta reda på sanningen bakom ett förvirrande mysterium.
En viktig gäst på hotellet vill att Tom ska trimmas innan han är barnvakt åt hennes dyrbara husdjur. Jerry hjälper Tom att tävla mot Butch i en häftig musikalisk fantasi.
Spikes nallebjörn går av misstag sönder när hotelldirektören är på semester. Tom drömmer om ett basketmästerskap, assisterad av Jerry, men hans farbror i armén är istället fast besluten att besegra Jerry permanent.
Snurre Sprätt letar efter Hawaii men råkar istället hamna på Irland. Pelle Gris nya hem har en datoriserad assistent.
Detektiven Daffy tar sig an fallet med Pelles försvunna byxor. Pips resa till veterinären ger Sylvester den perfekta chansen att nypa till sig lite lunch.
Helmer bygger en robot som ska fånga Snurre. Marvin mutar in en planet men saker händer när flaggan ska placeras. Helmer ska precis lägga sig när försäljaren Daffy ringer på.
Scooby-Doo och hans vänner är på spasemester, men den vilsamma tillvaron avbryts av en kuslig spökdinosaurie som jagar forskare. Gänget försöker lösa mysteriet med den förhistoriska varelsen samtidigt som Shaggy hamnar i trubbel.
En tallrik pommes frites hotar Daffys och Pelles vänskap, samt Snurres chans att få se en slutspelsmatch.
Daffy hittar sin sanna passion och prövar på att bli frisör. Under tiden går Pelle på danskurs.
Tom och Jerry van Musling måste skydda Quacker från Butch och Meathead, så han kan vittna mot ett brott i domstolen.
Pelle får äntligen chansen i basebollaget och Daffy hjälper honom. Sylvester försöker fånga Pip i en telefonstolpe. Helmer försöker spränga Daffy men råkar själv illa ut.
Helmer besöker Daffy för en snabb skoputs. Pelle är försenad till en filmkväll men att hitta en parkeringsplats visar sig vara lättare sagt än gjort.
Snurre Sprätt tävlar mot en sköldpadda för att ta reda på vem som är snabbast i New York. Det enda som är värre än en öm tand är ett tandläkarbesök hos Daffy.
Snurres avslappnade eftermiddag avbryts av en hungrig puma. Daffy Anka möter sin överman när han träffar på en kopieringsmaskin.
Daffy Anka hjälper Pelle Pigg att hitta sina nycklar. Taz letar efter dricksvatten i skogen.
Ture Tupp tar hjälp av en vessla för att överlista Barnyard Dawg. Gråben försöker frysa tiden för att fånga Hjulben, men hans plan går snett.
Daffys paradflotte börjar ställa till med lite problem för honom.
När Snurre vinner nobelpriset måste han hitta en hylla att ställa det på. Lättare sagt än gjort.
Daffy misstänker att Pelle är en mördare, och Speedy uppgraderar sin pizzarestaurang.
Råbarkar-Sam ger sig ut på en prisjakt efter Snurre Sprätt, men inser snart att den efterlysta kaninens upptåg kan väga tyngre än prissumman. En trasig varuautomat saboterar Porkys planer.
Daffy erbjuder juridisk rådgivning till Helmer Mudd. Gråben gör allt för att fånga Hjulben.
Sylvester stöter på mormors högerkrok när han jagar Pip. Daffy och Pelle får punktering under sin biltur.
Snurre vaknar upp och upptäcker att jorden har erövrats av marsmän och måste nu bli Mars-Marvins lojala tjänare. Ralph Wolf testar en rad olika förklädnader för att fånga får.
Snurre är på jakt efter ett självkörande fordon, men hans provkörning förstörs av en irriterande gremlin. I sin jakt på vatten försöker Taz släcka törsten med en kokosnöt.
Sylvester blir besatt av en laserleksak som Mormor har köpt, så han måste gå i terapi.
Daffy blir tränare för Gossamers vattenpololag trots att han inte har någon erfarenhet. Snurre blir beroende av Pelles onyttiga, smörfyllda maträtter och får betala för det.
Daffy råkar av misstag skicka ett elakt brev till alla han känner och måste nu leva med följderna.
Pelle och Daffy tvättar fönstren på en skyskrapa. Råbarkar-Sam täms av en häst.
Pip bygger bo på en militärbas för att skydda sig mot Sylvester. Beaky Buzzard ger sig ut på jakt. Pelle Pigg testar Daffy Ankas nya raket.
Daffy Anka upptäcker att han är en riktigt dålig skräddare; Sylvester är ett fan av god mat; Gråbens nya maskin kan göra vägar, men han behöver den för att göra middag.
Sylvester kraschar Pips födelsedagsfest. Daffy kan se in i framtiden. Gråben sätter en fjäder i sina skor.
Katten Tom och musen Jerry är alltid i luven på varandra. De bor i samma hus och försöker konstant att överlista varandra.
Scooby-Doo och hans vänner är på spasemester, men den vilsamma tillvaron avbryts av en kuslig spökdinosaurie som jagar forskare. Gänget försöker lösa mysteriet med den förhistoriska varelsen samtidigt som Shaggy hamnar i trubbel.
Tom och Jerry tar sig an irriterande råttor i en soptunna i storstaden. Sedan upplever de en musikalisk surftävling på Jersey Shore. En Kabuki-skådespelare hittar Tom och Jerry i sitt bagage när han återvänder till Japan.
Tom håller en schimpans borta från hotellets bananer. Jerry fungerar som det hemliga vapnet i en hundtävling medan Tom tar Spikes plats.
Jerry och Tuffy förstör Spikes spadag. Tom byter plats med en diplomats katt. Ett musikaliskt besök i Chinatown leder till romans för Jerry.
Velma och Shaggy deltar i frågeshowen "Jeopardy". Deras motståndare är den supersmarta roboten Andy. Men när Velma och Shaggy samlar fler poäng än roboten går något fel och roboten hotar att förstöra allt.
När Scooby-Doo och gänget är i Österrike med anledning av Internationella isspelen, träffar de ingen mindre än den berömda olympiska guldmedaljören och sportkommentatorn, Tara Lipinski.
Mr. Bean har blivit ombedd att hålla ett öga på Irmas hund, Mopsy, men Mopsy visar sig vara mer svårhanterlig än han förväntat sig.
Mr. Bean har kraschat in i en hög med gödsel och gör allt för att få sin bil ren igen. Och sig själv och nallen.
Mr. Bean skriver två födelsedagskort till Irma på hennes födelsedag. Ett fint och ett barnsligt. Men så förväxlar han korten med varandra och vet nu inte längre vilket som är vilket.
Mr. Bean förstörde av misstag sin säng när han använde den som en trampolin. Han försöker laga den men saknar den nödvändiga kunskapen. Han måste nu köpa en ny.
Fru Wicket kräver att Mr Bean kör henne och fröken Wince till spat och väntar utanför tills att de är klara. Men Mr Been blir snabbt uttråkad och börjar leta efter något kul att hitta på.
Irma lyckas övertala Mr Bean att samla in pengar till ett skyddsområde för åsnor.
När en hemsk, mekanisk best börjar attackera staden, riktas misstankarna mot Scooby. Men innan gänget hinner rentvå honom, släpar sheriffen iväg Scooby till Kristallvikens djursjukhus för psykiskt sjuka brottslingar.
En ny spökelev förälskar sig i Fred.
Tom och Jerry råkar tappa Gingers vigselring i avloppet.
När Grizzy jagar lämlarna, som stal hans burk med chokladpålägg, krockar han med en arkadmaskin nära mataffären, med en modell av en spåkvinna och hennes kristallkula.
Ett nytt solariebås får hedersplatsen mitt i stugan. Grizzy får för sig att en snygg solbränna kan locka till sig uppmärksamhet från björnhonan han är förtjust i.
Lämlarna har vänt upp och ner på stugan för att organisera medeltida tornerspel med skogvaktarens fäktningsutrustning. Grizzy, som vill ha tillbaka sin soffa, försöker städa upp, men jagas iväg av deras fäktningsfasoner.
När Mike är upptagen med att flörta med Iris smyger tvättbjörnarna in i huset och börjar koka ihop en hemsk brygd i köket. De spiller blandningen överallt och en icke ont anande Fluffy slickar i sig alltihop. Stackars Fluffy förvandlas omedelbart till en psykotisk boll av kalabalik. Fluffy blir t...
Mike är en förnäm mops som varje morgon vaknar med en sak i sinnet - att imponera på grannens vackra hund Iris. Dessvärre för honom, dyker en trio sköldpaddor, en kattunge eller två besvärliga tvättbjörnar alltid upp i precis fel ögonblick.
Mike är en förnäm mops som varje morgon vaknar med en sak i sinnet - att imponera på grannens vackra hund Iris. Dessvärre för honom, dyker en trio sköldpaddor, en kattunge eller två besvärliga tvättbjörnar alltid upp i precis fel ögonblick.
Mike är en förnäm mops som varje morgon vaknar med en sak i sinnet - att imponera på grannens vackra hund Iris. Dessvärre för honom, dyker en trio sköldpaddor, en kattunge eller två besvärliga tvättbjörnar alltid upp i precis fel ögonblick.
Scooby Doo måste rädda sex valpar som har blivit kidnappade.
Gänget träffar på en fånges spöke.
Daffy hanterar känslomässiga problem och Snurre blir beroende av TV-spel.
Snurre tar hand om en scout som mobbar andra scouter.
Två troll försöker att tillfångata Snurre och servera honom till middag åt sin ledare.
Slugsworthy försöker att mobba alla på stranden.
När myror invaderar Fungs och Miffs träd erbjuder sig våra Svampinjon-vänner att de kan bo hos dem, men Fung och Miff visar sig vara outhärdliga rumskamrater.
Mush-Mush och hans vänner är taggade på att vinna det stora Barkloppet, men deras viktiga fjärde medlem hoppar av. Våra vänner ber Mushpot att hoppa in som deras tränare, men han blir senare deras fjärde medlem.
När vintersäsongen går mot sitt slut och våren är runt hörnet, så får all förändring Puff att släppa ut en nervös dimma som täcker hela staden.
Mush-Mush, Chep och Lilit erbjuder sig själva att vara barnvakt till Svampinjonerna så att den vanliga barnvakten kan ta en rast.
För att vinna en kopp full med godis deltar Grizzy och Lemmingen i en fotosafaritävling i ett viltreservat. De måste ta bilder på specifika vilda djur som finns i parken.
Lämlarna hittar en magisk stav som till en början verkar kul men den skapar oreda.
Grizzy tar en magisk staty från lämlarna som har förmågan att få föremål att dyka upp i verkligheten från ett foto.
Grizzy tänker äta cocktailsnacks, den sista maten i stugan, men de listiga lämlarna kommer dit först.
I ett naturreservat ute i vildmarken finns en liten fristad för civilisationen: skogsvaktarstugan - som björnen Grizzy anser vara sitt revir så fort ägaren är borta. Men det gör även lämlarna, och fienderna utkämpar ett revirkrig med usla knep.
Grizzy förföljer lämlarna genom hela slottet för att få tillbaka gelékakan de stal från honom. I en återvändsgränd springer björnen in i ett spöke.
Jagade av en rasande elefant kastas Grizzy och Lemmings ut från stugan och landar på en liten närliggande udde, där en av gnagarna misstas för att vara savanndjurens kung.
Grizzy och lämlarna slåss om en gigantisk gelékaka. Deras jakt leder dem till slottsbiblioteket, där lämlarna av misstag aktiverar öppningen av en hemlig passage.
Grizzy och lämlarna bråkar om fjärrkontrollen. Grizzy råkar av misstag få liv i en medeltida rustning.
Under en värmebölja slåss Grizzy och Lemmingarna om kylen, vilket får oväntade konsekvenser.
Lämlarnas stockkastartävling avbryts när Grizzy kastar iväg dem genom luften. Lämlarna landar på en forntida keltisk plats med många överraskningar.
Lämlarna tillverkar en studsmatta av säckpipor, vilket gör att varje hopp åtföljs av ett öronbedövande läte.
Mushlets älskar Mush-Mushs heroiska berättelser. Men när de kräver att få se honom göra något heroiskt, känner Mush-Mush att han inte kan backa.
Chanterelle har tillverkat en lockpipa som ger ifrån sig ett underbart skogsljud, näktergalens. När pipan försvinner, upptäcker Mush-Mush och hans vänner att den har stulits av en skalbagge.
Mush-Mush är imponerad över Mushpots stav och frågar om han får låna den, men Mush-Mush underskattar ansvaret som följer med staven.
Grizzy rycks ut ur sina drömmar av de vilda lämlarna som är sysselsatta med ett tornerspel.
En konfrontation mellan Grizzy och lämlarna leder dem in i ett rum i slottstornet där Grizzy upptäcker en stor medeltida magisk koffert.
Lämlarna klär ut sig utanför slottet och tar polaroidbilder av sig själva tillsammans med ett får.
Under en kamp om en gelékaka förvisar Grizzy lämlarna till slottets fängelsehåla där gnagarna upptäcker en passage som leder till ett hemligt rum.
Under ett slagsmål snubblar Grizzy och lämlarna över ett mayatempel i djungeln. Väl inne i templet utlöser de en magisk reaktion som skapar dubbelgångare av sig själva i olika åldrar.
Grizzy har brist på mat och upptäcker dessutom att lämlarna har ätit upp det sista smaskiga chokladpålägget.
Lämlarna sticker i väg med den sista burken chokladpålägg. Grizzy kommer ikapp dem men de tappar burken och den landar i ett närliggande heligt tempel. Grizzy och lämlarna tvingas lösa gåtor längs vägen till chokladpålägget.
När Lilit kartlägger vilka som är bästa vänner i Mushton, så inser hon att Muddler inte har några vänner alls och försöker bli hans kompis.
När Mush-Mush, Chep och Lilit blir stadshjältar efter att de räddat en Mushlet, så bestämmer de sig för att bilda ett räddningsteam.
Fyrsvampen som guidar Svampionjonerna tillbaka till Svampstan i mörker slocknar plötsligt. Så Lilit tar över jobbet som fyr, men blir svårt uttråkad. Hon ångrar att hon ställde upp, och är trött på sin talang - hon är ju faktiskt bara en lampa.
Varje gång Mush-Mush har försökt överraska sin vän med en gåva, har Chep alltid lyckats lura ut vad det är. Men Chep lovar att inte göra det denna gång. Och Lilit, som är för ärlig för att bevara en hemlighet, lovar att inte berätta nåt för Chep.
En familj med lämlar anländer till naturreservatet där björnen Grizzy bor och gör livet svårt för honom. Fram till dess var jätten Grizzy områdets kung. Men även för en jättebjörn är det inte lätt att bli av med ett gäng irriterande lämlar.
Efter ett gräl över en burk med chokladpålägg hittar Grizzy och lämlarna chokladbitar inslagna i bladguld.
Grizzy och lämlarna slåss om den sista skeden choklad. Deras bråk avbryts när de hittar en hel låda med chokladpålägg i garaget. Lämlarna rycker till sig lådan och flyger i väg på en drönare.
En familj med lämlar anländer till naturreservatet där björnen Grizzy bor och gör livet svårt för honom. Fram till dess var jätten Grizzy områdets kung. Men även för en jättebjörn är det inte lätt att bli av med ett gäng irriterande lämlar.
Efter att ha stulit Grizzys burk med chokladpålägg skickar lämlarna i väg björnen långt bort från timmerstugan. Grizzy landar i ett tempel där han hittar en kristallskalle som ger kraften att orsaka kaos.
Under ett av deras bråk över skogsvaktarstugan, som de absolut inte vill dela på, råkar Grizzy och lämlarna spränga hela stugan.
Grizzy krossar lämlarna med en av skogsvaktarnas tunga koffert, och när han bär ut den från stugan sitter lämlarna fastklistrade vid den.
Ett främmande föremål levereras till skogvaktarens stuga: en over-board! Det är den allra senaste skateboarden som leviterar ovanför marken utan hjul.
Lämlarna träffar på en vit björn som har åkt helt vägen till dem på ett isflak som sakta smälter.
Efter att ha studerat en tidningsannons med ett par som står framför en SUV tror Grizzy att om han bara hade en fin bil så skulle hans favoritbjörnhona bli intresserad av honom.
Lämlingarna upptäcker en märklig damm i en amerikansk indisk grotta som besitter kraften att föryngra alla som badar i den.
Mr. Bean blir oavsiktligt lärare för en besvärlig skolklass.
Mr. Bean blir besatt av att samla scoutmärken.