Just som nykomlingen Ansi funderar på om han verkligen hör hemma i huset Wayne, tar syskonen Olly och Saraline med honom ut på ett äventyr. Tillsammans måste de stoppa ett skräckinjagade monster som hotar deras hem!
Team Timbers bestämmer sig för att följa efter en mystisk figur som leder dem till huset Waynes hemliga bibliotek. Under tiden gör Ansi allt han kan för att skydda sin kompis Julia, som han dessutom är kär i, från ett fruktansvärt monster!
Efter att en robotduva stulit de mystiska vykorten som gänget hittat måste de tillsammans med sin nya kompis Leif följa efter duvan till huset Waynes gömda postanläggning.
Ansi har tröttnat på att syskonen Timbers alltid kör med honom, och slår sig istället samman med vampyrjägaren Wendell Wasserman. Tillsammans ger de sig ut på jakt efter huset Waynes allra sista vampyr.
Olly försöker hjälpa sin nya granne Andrei att få tillbaka sitt minne, men Ansi börjar misstänka att hans bästis är i fara. Andrei är nämligen en vampyr!
Jakten på den mystiska regnbågsgasen leder Team Timbers till huset Waynes övernaturliga stormarknad. Samtidigt förföljs de av en mystisk varelse som vill förstöra deras vänskap för evigt!
Det är Gleeco-byggartävling i Huset Wayne, och Ansi tänker göra allt han kan för att vinna mot den tävlingsinriktade Dennis O'Bannon. Men när Ansis Gleeco Man-byggsats plötsligt börjar leva får Team Timbers annat att tänka på!
Olly, Ansi och Andrei tältar på huset Waynes tak och bestämmer sig för att försöka frammana ett spöke. De tre vännerna får dock besök av något betydligt mer skrämmande...
TV-programmet Hemliga Mysterier gör en special om huset Wayne, och Team Timbers måste göra allt de kan för att hindra dem från att avslöja husets mysterier och utsätta TV-tittarna för fara!
Saraline undersöker en mystisk levande näsa som setts vandra omkring i huset Wayne. Samtidigt är Olly övertygad om att Julia döljer något för honom.
Spionen tänker öppna portarna till Glamsterdam och Team Timbers gör sig redo att strida för sitt hem. Men vart har Ansi tagit vägen? Hur ska de kunna stoppa en armé av vampyrer? Och var är medlemmarna i Gyrot när man behöver dem som mest?
Under en övernaturlig storm får plötsligt Olli och Ansis favoritkaraktärer liv och klättrar ut ur deras TV! Under tiden får Saraline höra något skräckinjagande om huset Wayne från den mystiska figur som förföljt Team Timbers.
Olly arrangerar en familjemiddag och bjuder in Ansi och hans pappa. Men när den onda spionen plötsligt dyker upp måste Team Timbers försöka överlista skurken utan att deras föräldrar misstänker något.
Team Timbers försöker ta reda på mer om huset Waynes vampyrfyllda förflutna. Men när de attackeras av en ninja upptäcker de att deras vän Andrei kanske är ond egentligen.
Det är den årliga loppmarknaden, och Ansi försöker släppa taget om sina barnleksaker. Olly försöker istället starta en ny samling, och Andreis gamla kläder börjar plötsligt leva!
Efter att Tony Stanza gett henne en mystisk ledtråd blir Saralines åttonde födelsedag ett riktigt äventyr. Tillsammans med alla sina vänner ger hon sig ut i huset Wayne för att följa ledtråden.
Ansi blir bortrövad av ett talande rör till ett mystiskt kungarike som styrs av en tvättmaskins-farao. Team Timbers börjar ta mer och mer hjälp av sina vänner under sina äventyr.
Team Timbers följer en magisk pappersfjäril till en fantastisk värld gjord av origami. Det visar sig vara den stumma flickan Katherine Alice som skapat pappersvärlden, och hon är i stort behov av Team Timbers hjälp.
Olly och Ansi ställer upp som trollkarlar i huset Waynes stora talangjakt och stöter på en kraftfull magisk kanin som är ute efter hämnd.
Team Timbers försöker hitta huset Waynes sägenomspunna inomhuspool. På vägen upptäcker de dock en ny ledtråd i jakten på Gyrot, den hemliga organisation som skyddat huset genom tiderna.