Malika och Frej stöter på ett par gremlins som planerar ett stort upptåg.
På väg till skolan upptäcker Frej och Malika att vägen är blockerad av en byggarbetsplats. De bestämmer sig för att gå igenom den för att spara tid.
Frej har glömt att ta hand om klassens köttätande växt under helgen. Han och Malika försöker återställa växtens lyster men det förvandlar den till ett gigantiskt monster istället.
Frej och Malika märker några brända buskar i parken, vilket leder dem till en drakunge. När det ser ut som att hans mor övergav honom beslutar Frej sig för att adoptera honom utan att veta hur mycket arbete en liten drake kräver.
Professorn lägger sin senaste uppfinning i papperskorgen eftersom den inte fungerar. Fascinerad, leker Frej med spakarna och får sig själv och Malika krympt.
Frej och Malika stöter på en konstig man som påstår sig vara en hemlig agent.
Frej och Malika möter en leprechaun som har tappat sitt guld i parken. Frej och Malika måste hjälpa honom att hitta det, annars kommer han att förvandlas till en stenstaty.
Frej och Malika erbjuds en gratis åktur på ett spöktåg, vilket visar sig vara en täckmantel för att träna unga monster.
På väg till skolan träffar Frej och Malika trollkarlens lärling från 500-talet som av misstag har hamnat i 2000-talet.
På väg till skolan är Malika upptagen i fantasyboken som hon lånade från en dammig hylla i biblioteket. När Frej hör om den vill han veta mer.
Postkvinnan anförtror Frej och Malika ett paket att leverera. Frej upptäcker att den innehåller en oljelampa. Han gnider det och en ande kommer ut, redo att ge Nate tre önskemål.
På väg till skolan träffar Frej och Malika en ung man som förvandlades till en groda av en häxa. Frej försöker ge honom en kyss för att bryta förbannelsen, men det förvandlar honom istället.
Frej bestämmer sig för att spela ett litet spratt när en pojke dyker upp på en speciell skateboard.
Frej tappar av misstag sitt kexpaket i parkens sjö. När han går för att hämta det, hör han en vacker sång som kommer från vattnet och faller själv i sjön.
Frej och Malika ska leverera ett brev till en gammal herrgård, men brevlådan är full. Barnen bestämmer sig för att ge personen brevet direkt i handen.
När Frej och Malika passerar parken ber en mjuk leksak dem om hjälp. Hon föll från sin ägares ryggsäck, det är därför hon bryter leksakskoden och avslöjar att hon kan tala.
Frej och Malika vill komma till skolan i tid eftersom det är skolans sista dag. Men det är inte alla som tror att deras punktlighet kan vara sann.
På väg till skolan råkar vännerna Malika och Frej ut för de mest otroliga saker. Så otroliga att de väl knappast kan vara på riktigt!?
Frej och Malika attackeras av slingriga varelser. Lyckligtvis räddas de, men attacken var en fälla.
Efter att ett rymdskepp landar i parken, möter Frej och Malika en utomjording som flyr från rymdpirater. Frej och Malika vill hjälpa honom tills de får reda på utomjordingens riktiga historia.
Frej och Malika träffar professorns robotassistent. Sett som föråldrad av sin tillverkare, gör roboten rebell mot professorn och planerar att ta kontroll över alla elektriska apparater i stan.
Det är nästan jul, och Frej och Malika möter jultomten i parken. Han förlorade sin favorit-ren när han tog honom på en testtur. Det visar sig dock att renen har kidnappats.
Frejs föräldrar ger honom sin mormors klocka för att hjälpa honom att vara i tid. När han visar det för Malika, aktiverar han en mystisk mekanism.
Frej och Malika upptäcker att några av de människor som de ser varje morgon faktiskt är cyborgs med mänskliga utseenden.
Frej och Malika smyger in på ett museum så att de kan få en privat visning av en forntida mumie.
Frej och Malika stöter oavsiktligt på en gammal kvinna som visar sig vara en häxa. Hon förtrollar barnen och förvandlar dem till gamla människor.
När Frej och Malika besöker en ny godisbutik, är Frej så glad över allt godis att han vill veta hur butiksinnehavaren gjorde dem.
Frej och Malika blir karaktärer i ett videospel som är riktigt. Om de inte kan komma till mitten av labyrinten, kan de bli avatarer för alltid.
Malika visar Frej ett teleskop som hon hittade på vinden. Den tillhörde hennes mormors-mormor, och den innehåller en karta till en skatt gömd någonstans i stan.
På väg till skolan ser Frej och Malika en repstege som hänger ner från himlen. De bestämmer sig för att klättra upp på den och är förvånade över att upptäcka en flygande stad gömd i molnen.
Malika och Frej anländer tidiga till ett museum och dras in i tavlornas värld.
Malika och Frej upptäcker att Violet sitter och gråter vid ett gammalt träd som skall huggas ner. De upptäcker en hel värld inuti trädet och inser att de måste göra allt för att rädda det.
Frej och Malika träffar en byggnadsarbetare som har en så kallad tur-ring.
Frej och Malika upptäcker att statyn i parken har vaknat till liv och vill anordna en fest.
Frej och Malika träffar en ninja som ber dem låtsas vara hans lärlingar.
Frej och Malika går till stadion för det årliga skolloppet. Nate tar på sig ett par övergivna skor då han har glömt sina egna, men väl på banan kan han inte sluta springa.
När de passerar parken upptäcker Frej och Malika en stor apa gömd i träden.
En liten stjärna krachlandar framför Frej och Malika. Hon jagas även av en annan stjärna som vill absorbera hennes ljus.
På väg till skolan råkar vännerna Malika och Frej ut för de mest otroliga saker. Så otroliga att de väl knappast kan vara på riktigt!?
Frej och Malika möter en schaman och kommer att behöva lugna en ande.
Frej och Malika stöter på några lustigkurrar. Professorn är upptagen med sin senaste uppfinning och vill testa den.
Frej och Malika stöter på en tjej från stenåldern som har dykt upp i vår tid via professorns portal.
Någon blir av med sin gamla fotograferingsutrustning och Nate hittar en kamera med en enorm blixt.
Frej och Malika tar med en sjuk vän till professorn. Hon har fått i sig sporen på en sällsynt växt som också börjat förvandla henne till en växt.
Frej är så orolig för ett kommande matteprov att han fastnar i en dröm, och det är upp till Malika att rädda honom från de jättestora siffrorna som hindrar honom från att vakna upp.
Ett enormt odjur har förstört en kiosk, så Frej och Malika beslutar sig för att undersöka saken. De upptäcker så småningom att odjuret faktiskt är en ung kvinna som råkar vara en varulv.
Frej och Malika går på ett dåligt skämt. Staden översvämmas och hjältarna måste komma på en lösning.
Malika stöter på en prins som har hört att någon ska kidnappa honom.
Nate råkar spruta Maurice med en en speciell spray som förvandlar djur till dinosaurier.
Malikas favoritsångare gör en välgörenhetskonsert i parken men hans röst är stulen. När Nate konfronterar honom, ersätts hans egen röst av kycklingljud.
Nate hittar en snöglob med en snö-fe inuti och när han råkar ha sönder globen kommer fen ut och förvandlar alla till isstatyer.
Frej och Malika upptäcker att en enhörning som bor i parken kan kontrollera människors sinnen med sitt horn, och han använder det på dem.