Henry försöker fira sin födelsedag med sin familj, men det är lättare sagt än gjort när han samtidigt måste bekämpa brott i staden som Kid Danger.
Efter att ha råkat aktivera en atombomb nere i Man-grottan bestämmer sig Ray och Henry för att köra ut den i öknen för att rädda staden!
Kapten Man och Kid Danger blir avundsjuka när det dyker upp ett par nya brottsbekämpare i staden. Tills de upptäcker att duon är deras största fans.
Jasper har bjudit med sig sin drömtjej till den stora Kaktusmässan när en mystisk superskurk plötsligt ställer till med trubbel. Nu måste hela gänget hjälpas åt för att försöka rädda dagen!
Henry måste stanna kvar hemma medan Kapten Man ger sig ut för att rädda grundaren av TwitFlash. Samtidigt har Charlotte och Schwoz börjat nysta i ett mysterium som kan komma att förändra hela världen!
Efter att en superskurk har stulit Kid Dangers superkrafter och listat ut hans hemliga identitet måste Henry och Ray försvara Henrys familj från ett gäng skurkar. Samtidigt försöker de andra komma på ett sätt att återställa Henrys krafter.
När Kid Danger bryter armen måste Henry och resten av gänget komma på ett sätt att dölja det för att skydda hans hemliga identitet.
När den onde riddaren Ryker dyker upp i Swellview åker Kapten Man och Kid Danger ner till snabbmatsrestaurangen Hamburgerslottet för att stoppa honom. Men Ryker lyckas lura våra hjältar att hjälpa honom istället.
När Pipers klasspapegoja börjar upprepa frasen Henry är Kid Danger måste Henry, Jasper och de andra snabbt komma på ett sätt att lösa situationen.
Henrys tålamod sätts på prov när Piper bjuder in sin nye pojkvän och hela hans familj på middag.
Kapten Man har ett hemligt rum där enbart brottsbekämpare får vara. Charlotte, Jasper och Schwoz börjar därför bygga ett eget, häftigare rum. Saker och ting eskalerar snabbt när de börjar tävla om vems rum som egentligen är bäst.
Efter att gänget blivit kompisar med Bigfoot, bestämmer sig Kid Danger och Kapten Man för att hjälpa honom att bli av med alla jobbiga jägare som försöker fånga honom.
Schwoz uppfinner en ny dammsugare som ska göra det lättare för Henry att städa, men det slutar med att den råkar suga upp Charlotte. När Henrys familj hör Charlotte tror de att dammsugaren är hemsökt. Hur ska Ray och Henry lösa det här?
Efter en dröm där hon nästan kysste Kid Danger börjar Charlotte göra allt hon kan för att undvika Henry, så att drömmen inte ska kunna gå i uppfyllelse.
Gänget tror att de hittat det perfekta sättet att ta sig runt i Swellview efter att de upptäckt att det går tunnlar under hela staden. Men det var innan de träffade tunnlarnas invånare.
Saker går snabbt snett efter att Schwoz installerat ett nytt datasystem som automatiskt upptäcker och åtgärdar faror och hot i Swellview.
Kapten Man och Kid Danger försöker fånga mobb-bossen Rob Moss, och bestämmer sig därför för att infiltrera hans högkvarter.
När Kapten Man dyker upp med en häftig ny massagestol får Henry, Charlotte och Jasper ställa upp i en tuff tävling som utmanar dem både fysiskt och psykiskt, för att se vem av dem som får stolen.
Frankini lägger en musikalisk förbannelse över Swellview, och det är upp till Kid Danger och Kapten Man att bryta den och rädda dagen! Men när Kapten Man börjar tvivla på sig själv måste Henry påminna honom om vilken hjälte han faktiskt är.
Frankini lägger en musikalisk förbannelse över Swellview, och det är upp till Kid Danger och Kapten Man att bryta den och rädda dagen! Men när Kapten Man börjar tvivla på sig själv måste Henry påminna honom om vilken hjälte han faktiskt är.
Det är någon som stjäl paket i Swellview, och Henry och Ray bestämmer sig för att gillra en fälla för tjuven.
Rays minnen har blivit utsuddade av misstag, och Schwoz tycker att den bästa planen vore att skicka in Henry djupt in i Rays hjärna för att hjälpa honom att få tillbaka minnet inifrån.
Henry får ett oväntat besök av en kvinna som säger sig vara från framtiden. När det dessutom dyker upp en mördarrobot inser gänget att de måste slå sina kloka huvuden ihop för att förhindra den hemska framtid som de båda besökarna kommer ifrån.
Henry påstår att han aldrig blir rädd, så Schwoz uppfinner en maskin som låter Henry virtuellt uppleva alla de hemska berättelser som de andra i Man-grottan hittar på för att skrämma honom.
Kapten Man har blivit en riktig gnällbebis efter att han blivit gravid. Hans förlossningsvärkar är så illa att Kid Danger och Piper måste ge sig ut ensamma för att stoppa ett par fett-tjuvar.
Kapten Man och Kid Danger kommer behöva en gnutta magi och lite hjälp av en gammal vän om de ska lyckas fånga en tjuv.
Kapten Man och Kid Danger vaktar Avundsväggen, stadens senaste attraktion, när Kapten Man plötsligt råkar förstöra väggen i ett försök att få bort en fågel. Nu måste de lista ut ett sätt att ersätta väggen.
En ny sorts mal äter upp alla julgranar i Swellview, så Kapten Man och Kid Danger åker till Grannstaden för att köpa fler. På hemvägen attackeras de dock av skumma julgranförsäljare och tvingas att kämpa för att rädda julen!
En typ i en emojimask har straffat Swellviewbor som har varit oschyssta ute på stan. Kid Danger och Kapten Mans utredning leder dem till den lokala tv-kändisen mister Wallabys barnprogramstudio.
Henry och de andra barnen förstör Rays älskade filmrekvisita, Theranos-stöveln. Henry och Jasper reser till ett alternativt universum, Man-grottan, med Bill Onds interdimensionella transportör för att ta tillbaka stöveln innan Ray märker något.
Kapten Man är trött på att kämpa mot samma gamla skurkar och gör en profil på en app som parar ihop hjältar och bovar. Kid Danger hänger på och tillsammans bestämmer de tid för en dubbelkamp mot ett par nya skurkar.
Henry och gänget fixar en hemlig underjordsrestaurang i Man-Grottan där Charlotte kan ha sin middag med musikstjärnan Jack Swagger. När ryktet sprids om att Jack är i stan, dundrar objudna gäster in på festen.
En grinig fabriksägare lurar Kid Danger och Kapten Man att gå in i ett flyktrum. De blir instängda med två nya barn, Mika och Miles, som är ovanligt bra på att lösa gåtorna som de måste svara på för att komma ut.
När en ung tjej kedjar fast sig utanför Skräp-å-sånt, måste Kid Danger och Kapten Man hjälpa henne att hitta sin älskade mobil. När de spanar stöter de på några bekanta figurer med luriga planer som de inte var beredda på.
Henry berättar för Piper om alla äventyr hon missade när han var Kapten Mans medhjälpare Kid Danger. Piper, Ray, Jasper, Charlotte och Schwoz delar med sig av egna minnen.
Kid Danger avslöjar för Kapten Man att han inte vill stanna i Swellview och vara hans medhjälpare för alltid. Som om inte det vore nog så rekryteras Kid Danger till att vara hjälte i en annan stad.
Kapten Mans gamla medhjälpare och ärkefiende, Drex, återvänder från det förflutna med en armé med grottmänniskor för att göra slut på Kapten Man. Kid Danger kan vara den enda som kan rädda honom.
Kid Danger och hans vänner försöker lista ut hur de ska få tillbaka Kapten Man från det förflutna, medan Drex fortsätter sina planer på att sudda ut Swellviews minne av Kapten Man för alltid.
Kid Danger och Kapten Man tvingas slåss mot Drex i ett luftskepp för att stoppa honom från att sudda ut Swellviews minne av Kapten Man. När luftskeppet styr mot Swellviews barnsjukhus måste en hjälte stanna och rädda situationen.
Efter att ha råkat aktivera en atombomb nere i Man-grottan bestämmer sig Ray och Henry för att köra ut den i öknen för att rädda staden!
Schwoz har uppfunnit ett antivirus för stoppa Rick Twitlers onda plan, men Kid Danger och Kapten Man ställs även inför ett nytt hot! Henrys hjältemod sätts på prov.