Knatte tävlar mot Violet i en utmaning. Joakim von Anka och familjen letar efter en hemlig skatt.
Familjen upptäcker att en planerad familjefotografering kan vara en del av en större önskan som har gått snett.
Ett spion-tv-spel blir skrämmande verkligt när Sigge och Fnatte måste hindra agent Järnnäbb från att ödelägga Ankeborg.
Familjen ansluter sig till ett sjöjungfru-förening för att leta efter ett saknat mysterium, men Tjatte är övertygad om att de till synes oskyldiga sjöjungfrurna har en skurkaktig agenda.
Tjatte och Kalle planerar att bryta sig in på en tjusig fest så att Tre Caballeros kan uppträda där.
Jocke, Fenton och Knatte tar tillbaka en B.O.Y.D. som slutat fungera till labbet i Japan där han skapades.
Fnatte ställs mot viking-wrestlingstjärnan Jörmungandr i ett slag som kan avgöra planetens öde.
När en mystisk magitjuv anländer i Ankeborg tvingas Lena konfrontera sitt förflutna och samarbeta med sin lömska faster.
Anki försöker bevisa för Penumbra att jorden kan vara en rolig plats genom att ta en tur i Flinthjärtas senaste gåva till Ankeborg.
Barnen struntar i sin vanliga bus eller godis-runda och besöker istället Ankeborgs mest hemsökta hus.