vidare till tv.nu
ANNONS
Scrolla ner till tv.nu
TV.NU är en del av
Schibsted-familjen
Varför ser du denna annons?
Du ser denna annons eftersom sajten du besöker till stor del finansieras av annonsintäkter. Vissa annonser ser du för att vi tror att de kan intressera dig. Detta antagande baserar vi på din tidigare aktivitet på Schibsteds sajter och appar.
Hantera dina annonsinställningar
Om Schibsted och annonsering
Schibsted är en etablerad mediekoncern med huvudkontor i Oslo, som äger sajter som till exempel Blocket, Svenska Dagbladet, Omni, Aftonbladet och Prisjakt.
Läs mer om annonsering på Schibsted
logga in

Reklamindustrin inifrån

Säsong 1
Dokumentär
Miniserie
Dela
Säsong 1
Dokumentär
Miniserie
8
1
S1:A2 Att sälja en folka - På 60-talet förändrades reklamen från att rakt beskriva en produkt som störst, bäst och lyxigast till att sälja en tillhörighet. Volkswagen marknadsfördes i USA för att appellera en intellektuell medelklass att väja en bränslesnål, ful samt kontroversiell bil då den fortfarande hade Hitler-stämpel.

Upphovsland: Sverige

Dokumentär
Miniserie
Dela
Fler dokumentärer? Kolla här...sektionspartner
Betygsätt Reklamindustrin inifrån
8
1

Hittade du något som inte stämmer?

Ge din feedback
tv.nu är en del av Schibsted som ansvarar för hanteringen av din data på den här webplatsen
Personuppgiftspolicy