...has all the ingredients for a lively, kid-friendly space adventure.
...a treat for the eyes, as the creators choose a completely digital animation style that makes each scene feel engaging and eye-catching.
Welcome to the family, Prodigy! May you live long and prosper.
I exil på en gruvkoloni utanför Federationen, upptäcker en grupp laglösa ungdomar ett övergivet skepp från Stjärnflottan.
Dal måste samla ihop en besättning till sitt nyfunna skepp om de ska kunna fly från Tars Lamora, men Siaren och hans dotter Gwyn har andra planer.
Trots vägledning av deras hologramrådgivare, Janeway, sätts besättningen på Protostjärnan på prov när deras skepp hamnar i en farlig kosmisk kollisionskurs.
Besättningen får sitt första uppdrag på en oupptäckt planet där de blir utsatta för sina innersta önskningar. De upptäcker snart att planeten främst vill uppfylla sina egna önskningar.
Strandsatta på en dödlig planet måste besättningen samarbeta med sin fånge, Gwyn, för att överleva. Dessutom är det inte bara planeten som jagar dem.
Medan Gwyn försöker hitta sin roll på Protostjärnan testar Dal sina ledarskapsfärdigheter i den nyupptäckta hologramsimulatorn.
När en bekant från Dals förflutna övertalar honom att använda deras federationsskydd för personlig vinning, upptäcker de snabbt att Stjärnflottan har säkerhetsprotokoll av en anledning.
När Protostjärnan hamnar i en tidsanomali måste Hologram-Janeway synkronisera den osammanhängande besättningen och rädda deras skepp innan det förstörs.
Besättningen avstår från sina önskningar om att Stjärnflottan ska återvända till Tars Lamora i ett scenario utan vinnare.
När deras plan går fel måste besättningen improvisera. Samtidigt upptäcker Gwyn en mörk sanning som för alltid kommer att äventyra deras strävan mot frälsning.
När besättningen söker skydd på Deep Space 13, i utkanten av federationens territorium, avslöjar deras rymdskepp sitt sanna, chockerande syfte.
När besättningen hittar en Borg-kub i viloläge riskerar Noll allt för att rädda deras skepp.
Besättningen svarar på ett nödanrop från en koloni som är instängd i Stjärnflottans förflutna.
När besättningen försöker säkra transport till Federationen, korsas deras vägar med viceamiralen som jagar dem.
Instängda i den neutrala zonen möter besättningen en skurkaktig genetiker som kastar nytt ljus över Dals förflutna.
En amiral från Stjärnflottan gräver i Protostar-besättningens förflutna. Samtidigt minns Diviner sitt livsuppdrag.
Besättningen är strandsatta på holodäcket på grund av ett mystiskt fel och vet inte vad som är programmet och vad som är verkligt.
Dal gör ett desperat försök att uppmärksamma Stjärnflottan på hotet.
Omgiven av en federal armada försöker besättningen stoppa deras skepp från att förstöra hela Stjärnflottan.
Med hela Federationens öde på spel tvingas besättningen göra en stor uppoffring för att rädda Stjärnflottan.